طراحی سایت و وب اپلیکیشن

امروزه بیشتر از 95 درصد مردم گوشی همراه دارند و از این بین، 90 درصد آنها به اینترنت دسترسی دارند. کاربرد و استفاده اپلیکیشن‌های موبایل بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانیم که اپلیکیشن‌های مختلف موبایل به صورت روزانه طراحی و وارد بازار و گوشی‌های ما می‌شوند. اما طراحی سایت و وب اپلیکیشن چیست؟ در واقع وب اپلیکیشن همان اپ‌های گوشی‌های تلفن است با این تفاوت که بر روی یک مرورگر نصب شده و  خدمات ارائه می‌دهد.
تقریبا تمام وبسایت‌های بزرگ، از وب اپلیکیشن استفاده می‌کنند و طراحی سایت و وب اپلیکیشن به‌صورت همزمان برای آنها صورت می‌گیرد. به‌طور دقیق‌تر، هر شرکت یا سازمان، یا شخص حقیقی، می‌تواند یک اپلیکیشن موبایل داشته باشد که هم از طریق نصب بر روی گوشی‌های موبایل و هم از طریق مرورگرهایی مثل موزیلا امکان استفاده را به کاربران خود بدهد. طراحی سایت و وب اپلیکیشن باید به ‌شکلی باشد که کاربر بهینه‌ترین تعامل را با شرکت و محصول مورد نظر داشته باشد.

طراحی سایت و وب اپلیکیشن
تفاوت اپلیکیشن موبایل با وب اپلیکیشن چیست؟
ممکن است اپلیکیشن موبایل و وب اپلیکیشن به‌نظر یکی باشند، اما در واقعیت آنها تفاوت‌هایی اساسی با هم دارند. آنها چنان از یکدیگر متفاوت هستند که طراحی سایت و وب اپلیکیشن یک رشته مجزا از طراحی اپلیکیشن موبایل به حساب می‌آید. فرایند توسعه آنها نیز کاملا مجزا از یکدیگر است و شاید تنها محتوای آنها باشد که به صورت موازی با هم تولید می‌شود.
وب اپلیکیشن‌ها در واقع اپ‌هایی هستند که شما از طریق مرورگرهای اینترنت به آنها دسترسی پیدا می‌کنید. شما می‌توانید از طریق کامپیوتر خانگی، لپتاپ، تبلت و گوشی موبایل خود از این برنامه‌ها استفاده کنید. بنابراین روشن است که چرا طراحی سایت و وب اپلیکیشن در تعریف پلتفرم‌های عرضه محصول و خدمات، به‌صورت همزمان و با طراحی مشابه پیاده‌سازی می‌شوند.
اپلیکیشن‌های موبایل برای نصب بر روی گوشی‌های همراه دانلود می‌شوند. طراحی این برنامه‌ها مختص پلتفرم‌های محدودی است و به عنوان مثال، نمی‌توان از آنها در لپتاپ خود استفاده کرد. این برنامه‌ها بر پایه زبان‌هایی چون اندروید و IOS طراحی می‌شوند.

سفارش سایت و وب اپلیکیشن
یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام طراحی سایت و وب اپلیکیشن باید مدنظر داشت، طراحی UX آن است. این طراحی باید به دقت هرچه تمام‌تر انجام شود چرا که شما همزمان وب سایت و اپلیکیشن را طراحی می‌کنید که کاربر با ویژگی‌ها و کارکردهای آنها در دو پلتفرم مجزا آشنا است. بنابراین باید بهترین ترکیب ممکن صورت گیرد. شما با سفارش سایت و وب اپلیکیشن از ما، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین طراحی مورد نیاز کسب و کارتان را دریافت کنید.
سفارش سایت و وب اپلیکیشن به‌طور همزمان، این مزیت را دارد که دیگر نیازی نیست دوبار هزینه‌های طراحی را پرداخت کنید و طراحی سایت و وب اپلیکیشن به‌صورت موازی و سازگار برای شما محقق می‌شود. خدمات طراحی سایت و وب اپلیکیشن ما بسیار متنوع و برای انواع کسب و کارها با اهداف متفاوت تجاری و خدماتی است. به عنوان نمونه، اگر قصد بارگذاری یک وبسایت فروشگاهی حرفه‌ای و پاسخگو را دارید، خدمت طراحی سایت و وب اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که با یکی طراحیِ هوشمندانه و سئو شده، بیشترین تعداد مخاطب را با بهینه‌ترین تعداد محتوا داشته باشید.

سفارش سایت و وب اپلیکیشن 
مراحل طراحی سایت و وب اپلیکیشن
فاز کشف چهارچوب و تم: اولین و مهمترین فاز انجام عملیات طراحی، تعیین تم و چارچوب مدنظر شما برای وبسایت و وب اپلیکیشن است. در این مرحله، ما از متخصصان UI و UX خود کمک می‌گیریم تا آنچه را در ذهن می‌پرورانید و برای جذب مخاطب هدف خود نیاز دارید، در قالب تم اولیه و چهارچوب وبسایت برای شما طراحی کنیم.
تحقیق: در این مرحله، تحقیقی گسترده درباره بازار کسب و کار شما و وبسایت‌های داخلی و خارجی با پایه‌های تجاری مشابه با شما انجام می‌گیرد. از این طریق، ایده‌ها و طرح‌های موفق استخراج و برای ایده‌پردازی در طراحی سایت و وب اپلیکیشن مدنظر شما به کار گرفته می‌شود.
تعیین اهداف: در این مرحله تمام اهدافی که شما مدنظر دارید تا در آینده دور یا نزدیک به آنها برسید مشخص و طرح‌بندی می‌شوند. با استفاده از این اهداف، برنامه‌ای جامع برای طراحی سایت شما نوشته می‌شود تا در بلندمدت به تمام اهدافی که در ذهن پرورانده‌اید برسید.
تعریف نیازهای فنی: در این مرحله از طراحی سایت و وب اپلیکیشن، هرآنچه از نظر فنی، مثل نوع سرور، سرعت پردازش و پشتیبانی، نیاز دارید سنجیده و محاسبات اولیه آنها انجام می‌گیرد. از این‌طریق، شما دیدی روشن از آینده وبسایت خود خواهید داشت و از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی خواهید کرد.
تقریبا هزینه‌ها: یکی از مهمترین بخش‌های طراحی سایت، تعیین هزینه‌های جاری و آتی وبسایت است.
تعیین شیوه برنامه‌نویسی و اجرای آن: در این مرحله، با توجه به نیاز شما و امکانات نیروی انسانی و بودجه مورد نظر شما، نحوه پیاده‌سازی طرح و آپلود وبسایت در بستر اینترنت مشخص می‌گردد.
تولید محتوا: ما به‌طور ویژه خدمات تولید محتوای تخصصی را برای مشتریانی که به این بخش نیازمند باشند، ارائه می‌دهیم. در این مرحله بخش‌هایی از وبسایت که نیازمند محتواهای تخصصی و عمومی هستند تفکیک می‌شوند و فرایند تولید محتوا برای آنها تعریف می‌گردد.
سئو: در هنگام و بعد از طراحی سایت و وب اپلیکیشن، تمرکز ما هرگز از موضوع سئو و رتبه گوگل پرت نخواهد شد و این مساله در کانون طراحی‌ها قرار دارد.
ساخت وب اپلیکیشن و سایت
برای ساخت وب اپلیکیشن و سایت پایه آن، مسیری فنی و برنامه‌ریزی شده باید طی شود که در بالا به بخش‌هایی از آن اشاره کردیم. اگر شما شرکتی تجاری یا خدماتی، دولتی یا خصوصی، هستید که به یک وبسایت همه‌کاره نیاز دارید، کافی است با ما تماس بگیرید تا تمام خدمات ساخت وب اپلیکیشن و سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار گیرد.

ارسال دیدگاه :