راهنمای انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب نام دامنه مناسب در موفقیت شما بسیار مهم و تاثیرگذار است. آیا با نحوه انتخاب نام دامنه مشکل دارید؟ انتخاب نام دامنه مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای وب سایت خود انجام دهید. نام دامنه شما اطلاعات مهمی را هم به بازدیدکنندگان انسانی و هم به ربات های موتورهای جستجو منتقل می کند. خوشبختانه ، چند روش قابل اعتماد وجود دارد که می توانید از آنها برای اثرگذاری نام دامنه خود تا حد ممکن استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید از کلمات کلیدی قوی برای گنجاندن در محتوای خود تحقیق کنید، از یک تولید کننده نام وبلاگ برای ایده گرفتن استفاده کنید و تصمیم نهایی خود را بر اساس برخی از معیارهای مهم پایه ریزی کنید. در این پست ، ما راهنمای انتخاب نام دامنه مناسب ، انتخاب بهترین نام دامنه و ثبت دامنه جدید را به اشتراک می گذاریم.


اصول انتخاب نام دامنه (دامین) چیست؟

نام دامنه شما آدرس خانه وب سایت شما در اینترنت است ، اگرچه این مورد به تنهایی چیزی نیست که بر موفقیت سایت شما تأثیر گذار باشد، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود نام دامنه را با دقت انتخاب کنید. انتخاب نام دامنه منحصر به فرد و به یاد ماندنی به احتمال زیاد با افزایش بازدیدکنندگان همراه بوده و آنها را تشویق به بازگشت می کند. نام دامنه شما می تواند بلافاصله به بازدیدکنندگان جدید (یا کاربران موتورهای جستجو) تصویری از موضوع سایت شما بدهد. نام دامنه بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تاثیرگذار خواهد بود. لازم به ذکر است که تغییر نام دامنه پس از راه اندازی سایت می تواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد.
بنابراین انتخاب نام دامنه مناسب باید یک فرآیند دقیق باشد و شما باید قبل از انتخاب برند خود ، همه گزینه های انتخاب دامین را در نظر بگیرید. برای سهولت روند انتخاب نام دامنه ، ما یک چارچوب ساده 8 مرحله ای داریم که می توانید از آن برای انتخاب بهترین نام دامنه برای وب سایت خود استفاده کنید.

از کلمات کلیدی در جستجوی نام دامنه خود استفاده کنید
از سایت های سازنده نام دامنه استفاده کنید
از خط تیره در نام دامنه خودداری کنید
تلفظ و املا نام دامنه را آسان کنید
درباره نام دامنه خود تحقیق کنید
نام دامنه را کوتاه انتخاب کنید
از پسوند .com استفاده کنید
از تکرار حروف اجتناب کنید
آینده نگر باشید
جمع بندی
به صورت کلی تایپ آسان نامه دامنه، استفاده از پسوند و کلمه کلیدی مناسب و پرهیز از اعداد و حروف اضافی در نامه دامنه از موارد مهم و تاثیرگذار در انتخاب نام دامنه مناسب هستند. در صورتی که قصد دارید از نام دامنه و برند خود محافظت کنید توصیه می کنیم دامنه هایی که مشابه دامنه اصلی شما هستند خریداری نمایید. این فرآیند یک اقدام کارآمد و هوشمندانه برای جلوگیری از دخل و تصور برند شما توسط رقبا خواهد بود. لازم به ذکر است انتخاب نام دامنه بهتر است کوتاه باشد. بنابراین برای طولانی کردن نام دامنه به هیچ عنوان از حروف و کلمات اضافی استفاده نکنید. کوتاه بودن نام دامنه باعث ماندگار بودن برند شما در ذهن کاربران خواهد شد.

ارسال دیدگاه :